Startpagina

zondag, maart 25, 2007

Vincci Avalon hotel, 16E 32th Street, NYC, NY, USA

Na een stukkie lopen was daar het Vincci Avalon hotel. Tegenwoordig in de Koreaanse wijk van NYC, maar dat kan over 10 jaar weer anders zijn. Naast het hotel zit een restaurant genaamd "Today", ik heb zelden zo'n lange toonbank gezien met dim sum achtige gerechten. Een onverstaanbaar goede show, maar ook dit is Amerika. En reken maar dat het er elke avond vol zit!

Dit is de lobby van het hotel, niet gek he?

De entree van de kamer, het gangetje leidt naar het koffiezetapparaat, een hangkast en de badkamer. En ja een tv-tje want ook in je bed moet je tv kunnen kijken tenslotte.

Een overzichtplaatje van de kamer, groter dan je vaak boekt in NYC en dat voor een mooie prijs in laagseizoen via Expedia. Soms boek je een "mudhole" voor hoge prijzen.

Bedje he? Tis een boxspring en breder dan het lijkt. We hadden geen klachten als kritische consument.

De grote kast met daarin de tweede (grote) tv in onze kamer. Een tv met NY1, een soort CNN voor New York City. Ook zij herhalen de (quasi) nieuwsfeiten 60 keer per dag met irritante reclameblokken. En dan de hele dag die Anna Nicole Smith die ten onder gaat aan de roem en al die ellende van beroemde wereldburgers. We weten nog steeds niet wie de vader is van dat kind op de Bahama's. We probeerden te ontdekken wie de Oscars wonnen, maar ik viel tijdens de uitreiking in slaap. De uitreiking wordt net zo uitgesmeerd als de wedstrijden op Tien, volgens mij kan het ook in een kwartiertje, geef die mensen dat beeldje en dan allemaal naar de kroeg.

Lekkere kamer met genoeg ruimte om tot jezelf te komen en rustig te zitten, perfect.

Ik zit rustig op de bank om nieuwe activiteiten te bedenken en alles op me in te laten werken. Zo'n stad laat zoveel indrukken los op een mens, dat je soms gas moet terug nemen om niet te verdwalen in al je gedachten. Mijn eega gaat na deze foto nog even naar bed, want de griep is nog niet helemaal weg.

Perfecte badkamer met marmer en lekker veel ruimte. Weer eens een douche waar ik niet half gebogen onder hoef te staan.

Geen opmerkingen: