Startpagina

vrijdag, maart 30, 2007

Onvermijdelijk, ook in NYC. De kapper!

En ja hoor, het is weer zo laat. Het is een soort traditie aan het worden. Overal waar ik op vakantie ga, daar ga ik naar de kapper. Meestal omdat ik me thuis niet de tijd gun. Tenslotte ben ik een overjarige hippie. Deze prachtige klassieke zaak bevindt zich op 8th Avenue, en geef het maar toe het is een plaatje, zo weggelopen uit alle foute maffia-films. Hier werd je geliquideerd voordat Holleeder de macht overnam. De kappers komen tegenwoordig uit een land waarvan ik volgens mij de naam niet eens kan uitspreken, laat staan dat ik hun verhalen kon volgen.

Bedenk wel, ik betaal hier de helft van wat ik normaal in een goedkopere zaak in mijn woonplaats betaal. Mooie prijs, zeker gezien de dollarkoers.

Deze opstelling ken je zeker wel uit alle films en documentaires. De kappers werken als een speer en voor je het weet ben je je haar kwijt. Ik kan me niet herinneren dat de kapper vroeg hoe ik mijn haar wilde hebben. Hij begon gewoon en verder geen commentaar. Toch verliet iedereen het pand met een andere coupe. Beetje folklore is nooit weg tijdens een grieperig lang weekend in een wereldstad.

Daar is mijn sexy grijze kruintje in wat meer detail, grinzzzzz.

Het leven is afscheid nemen, dus na een lach en een traan verliet ik het pand. Die jas heb ik trouwens de vorige keer al in NYC gekocht bij Macy's. Lekker bij temperaturen vlakbij het vriespunt. Zie je hoe klein die mannen eigenlijk zijn (of hoe groot ik ben)?


Geen opmerkingen: