Startpagina

vrijdag, april 02, 2010

Ambtelijke werkgroepen bezuinigingen 2010-2098

Ik wist het eigenlijk al, maar het is weer bevestigd. Ambtenaren hebben geen enkele fantasie. Als ik elke werkdag de trein neem van Voorburg naar Den Haag Centraal stappen eerst de nog steeds semi-ambtenaren van KPN uit met een troosteloze blik die weinig afwijkt van een St Quentin gevangene die net is gelucht.

Eenmaal ingestapt, word ik in de trein geconfronteerd met de werknemers van ministeries waarvan ik het bestaan niet wil weten. Als ik naar de voorhoofden kijk, wil ik niet weten welke functies worden bekleed in al die tomeloze bouwwerken.

Ik weet wel dat ambtenaren van ministerie A niet in 1 gebouw willen met B en dat geintje kost ons al miljoenen per jaar.

Waarom maken we van het ministerie van Algemene zaken geen luxueus verpleeghuis? Met individuele zorg en respect voor de ouderdom die met gebreken komt?

De gouden bespaartip: alle slaapmiddelen die door ambtenaren worden geslikt uit het basispakket, ze slapen zonder die rommel ook wel........

Geen opmerkingen: