Startpagina

zondag, februari 07, 2010

Valentijnsdag

Het moet me even van het hart. Ik heb niets met Valentijn. Absoluut niets. Het is tenslotte een dag uit de USA en is van origine helemaal niet verbonden met Nederland. De commercie denkt daar natuurlijk anders over, maar ik vind wel vaker dat ook de tegenstem moet blijven klinken, desnoods tegen de storm in. Zolang iedereen denkt dat de aarde opwarmt, blijf ik sceptisch en misschien heeft die man met zijn zonnecyclus wel gelijk.
Wat me ook opvalt is dat de commercie volstrekt onwetend is van het ware karakter van Valentijnsdag, ze blaten maar wat. Met Valentijnsdag is het namelijk de bedoeling dat je een onbereikbare cq geheime liefde verrast met een E-card, een bos rozen zonder kaartje of een ander anoniem teken van leven. Dus vraag ik mij af hoe een hotel in godsnaam kan stellen dat je je Valentijn gaat verrassen met een weekendje inclusief champagne ontbijt..... Nog even en Krasnapolsky in Amsterdam gaat speciale Martin Luther Kingdag arrangementen aanbieden voor hoogopgeleiden.
Sommige stompzinnige enquĂȘtes melden ons dat mannen iets doen voor hun partner met Valentijnsdag, hoewel dit dus volkomen in strijd is met het karakter van dit non-event. Als alle mannen hun echtgenotes nu een strijkijzer cadeau zouden doen met Valentijnsdag, zijn we snel van deze "prachtige" non-feestdag verlost. Dan kunnen we ons weer richten op de paaseitjes die al met kerst in de winkels lagen...

Geen opmerkingen: