Startpagina

zondag, februari 14, 2010

Rodelen

Rodelen is een discipline die wintersporters in de krokusvakantie nog wel eens willen beoefenen met een teveel aan glühwein achter de kiezen. Door sommigen wordt het geringschattend sleetje rijden genoemd, maar daar kom je snel achter. In elke gipsvlucht naar Nederland is wel een berouwvolle zondaar te vinden die bijna de nek heeft gebroken.
Tijdens de Winterspelen wordt dit rodelen ook beoefend en ook hier heeft de zucht naar steeds spectaculairder, steeds sneller en gevaarlijker, opnieuw een slachtoffer geëist, deze keer uit Georgië. Helaas ben ik sport minded dus ik had de twijfelachtige eer het ongeluk te aanschouwen. Op zich een zeer tragisch ongeval, maar ja welk risico neem je eigenlijk? Volwassen kerels glijden op een carbon sleetje een bobbaan af met snelheden tot 145 km per uur en dat voor een plak die tegenwoordig niet eens meer van massief goud lijkt te zijn. Ik geef het toe, ik heb afgelopen nacht het rodelen bekeken, maar ja toen gingen ze nog maar 125 km per uur omdat ze begonnen op de startplek van de vrouwen.
Ik hoop van ganser harte dat de jongens niet van de grote schans naar beneden storten, dat de Mogul skiërs niet op hun piep gaan en dat die biatlon atleten elkaar niet voor de raap schieten met dat reusachtige houten geweer. Hoe hard zal de afdaling bij de skiërs gaan dit jaar? Boven de 120 per uur? Voorlopig ligt er gelukkig nog te weinig sneeuw, maar ik hou mijn hart vast.
O ja, zou iemand even op die prinsesjes willen letten op de tribune bij het schaatsen? Ze bungelen wel erg dicht bij de rand.

Geen opmerkingen: