Startpagina

woensdag, december 14, 2011

In jezelf gekeerd - de hopeloze NS saga

Kent u een organisatie die zichzelf bewierookt, terwijl de klanten moord en brand schreeuwen?
Volgens mij leert elke marketingdeskundige dat dit eigenlijk het failliet van je onderneming inluidt.

Het is een utopie te denken dat staatsinstellingen die je privatiseert opeens marktgericht gaan opereren. Voor de NS zijn we als klant tenslotte nog steeds oud vuil, ook al betalen we 800 euro per maand in de eerste klas. De NS voert een nieuwe dienstregeling in, zonder dat ze het materieel bezitten om dit te realiseren. Een herhaling van zetten, want dit heb ik al zeker 5 keer eerder meegemaakt in mijn 32-jarige ov-kaart carrière.

De NS is blij als de nieuwe dienstregeling werkt op zondag, maar zodra de forenzen op maandag losbreken, blijkt dat we naar de Zuidas worden vervoerd in een soort rijdende dubbeldeks koektrommel die natuurlijk veel te klein is voor het aantal mensen dat reist om 8.08..... Wacht maar tot de universiteit weer gaat starten en je komt in Den Haag niet eens de trein meer in, ook al wil je nog zo graag.

Conclusie: er is geen enkele NS-er op managementniveau die met de trein reist! Anders zouden ze weten dat de trein iets meer reizigers trekt dan 35 jaar geleden. De sukkels...

Ik daag elke NS-er uit met mij als zeer ervaren reiziger in discussie te gaan en ik maak hem/haar binnen 5 minuten met de grond gelijk. De NS is tenslotte al vele jaren het slechtst geleide bedrijf van Nederland. Nog slechter dan de HTM en het GVB en dat wil wat zeggen!!!

Ik ken trouwens ook een bank die intern prachtige verhalen houdt over bereikte resultaten, terwijl ze 30 miljard belastinggeld nodig hadden om überhaupt te overleven. Nederland is groot geworden in zelfingenomenheid terwijl er geen enkele actie tegenover staat ...Alleen een alles beklemmende bureaucratie en een ongebreidelde vergadercultuur. Om maar te zwijgen van al dat Iphone gelul dat ik moet aanhoren in mijn coupe van allerlei gepeupel dat zich slechts bezighoudt met achterhoedegevechten en het bestuderen van 80.000 mails op managementniveau.

En wij maar vertellen hoe het moet in de wereld, terwijl in Nederland alles wordt afgebroken en niks het meer doet.

Het is een utopie te denken dat een VVD-minister voor veevervoer hier een eind aan gaat maken. Zij lacht in haar vuistje en wacht net zo lang tot iedereen uit het OV is verjaagd en we allemaal in files staan van 30 km of meer, het zal haar aan haar reet roesten. Zij wordt gereden tenslotte.

Mocht u tot verkeerde conclusies komen, ik stem helemaal geen PVV.  Ik neem slechts waar.....

Geen opmerkingen: