Startpagina

maandag, oktober 16, 2006

Mijn woonomgeving

Even wat zoekplaatjes die een goed beeld geven van mijn huidige woonomgeving.


In de flat met karakteristieke vorm aan de rechterkant die je van kilometers ver (zelfs uit de trein) kunt herkennen en natuurlijk een bijnaam heeft, heb ik ruim een jaar gewoond. Het lijkt wel een zeilschip... Het kunstwerk links is gemaakt door een heel aardige kunstenaar wiens atelier nu naast mijn huidige huisje staat.



In het klassieke pand uit 1632 ter linker zijde ben ik op 25-5-1999 voor de niet eerste keer getrouwd. Het is het oude Raethuis van onze gemeente.
Wat een ambiance he?




Door dit straatje loop ik na elke werkdag weer terug naar huis. De bakker aan de rechterkant hebben we sinds 25-2-2004 nauwelijks meer bezocht dankzij de (bak)verslaving van mijn echtgenote(@#$%^#$%!!!!!).


Dit is de route naar het voetbal, naar de oudpapierbak en naar alle andere geneugten des levens.


Rechts is een pandje voor de niet bierliefhebbers of voor de mensen die hun bier bij de buurtsuper halen en alle andere alcoholische dranken in deze topzaak. In de straat verderop links staat de oudste Hugenotenkerk van Nederland, thans clubhuis van jongens die wel Gereformeerd zijn, maar eigenlijk niet zo Vrijgemaakt. Ach ieder zijn meug op zondag (en dat wel 2 keer).

Geen opmerkingen: