Startpagina

vrijdag, juni 17, 2011

Kerntaken

De gemeente waar ik woon gaat zich terugtrekken op zijn kerntaken.....

Volgens mij behoort het ondersteunen van organisaties die zich inzetten voor de inwoners van een gemeente tot de kerntaken van een gemeente. Dus die ambtenaren blaten maar wat, zoals zo vaak.

Ik ben nooit lid geweest van de zeeverkenners, maar ik vond het prachtig dat ze met boot en al voor het stadhuis uit 1672 stonden. Een prachtig VOC tafereel. En ik gun ze die subsidie in een rijke gemeente.

En bij deze, ik ga de bejaarden zelf wel rondrollen in de rolstoelen. Ik zag laatst een prachtige optocht bij het station van mensen die zich belangeloos inzetten om medebewoners die aan een rolstoel zijn gekluisterd, een avond te duwen in de frisse lucht. Chapeau, ik betrapte mijzelf erop te weinig in die zin te doen.

Kortom, prima initiatieven vanuit de burgerij. De gemeente moet zijn ogen uit zijn kop schamen......Waar blijft al die onroerendgoedbelasting??

Het sluiten van een mooie kinderboerderij, rustpunt in Vreugd en Rust......het is een gotspe.....

Geen opmerkingen: