Startpagina

zondag, juli 25, 2010

Van de pot gerukt - de NS / Prorail saga deel 5

En weer kloppen we ons op de borst....de treinen zijn nog nooit zo op tijd geweest.

Aan dit soort naar binnen gekeerde vreugde (op niets gebaseerde hooghartigheid) is de ABN AMRO ook ten onder gegaan. Ik zit sinds kort het boek " De prooi" te lezen en ik  moest daar even aan denken.

Ik denk dat de leiding van de NS de treinen die niet hebben gereden gewoon uit de statistieken schrapt, als ze dat niet zouden doen, zou het beeld een te realistisch getal weergeven en dan vallen ze door de mand. Tel maar na hoe vaak de trein van 6.30 uit Voorburg naar Den Haag uitvalt.....Elke keer als hij uitvalt is de vertraging minimaal 15 minuten, waarbij je ook je aansluiting mist. Volgens mij vallen er zowat meer treinen uit dan dat er treinen vertraagd zijn, eigenlijk een nog veel ernstiger zaak dus.

Maandenlang is het treinverkeer op Schiphol ontregeld omdat Prorail geen reserveonderdelen heeft ingekocht.  Ik heb daar elke werkdag last van. Waarvan akte. Het wordt eens tijd dat de politiek ingrijpt. Maar ik vrees het ergste. Ze durven hun handen er niet aan te branden. Zelfs ABN AMRO hebben ze gered. Nu ik het boek lees, hadden ze het gewoon failliet moeten laten gaan...........

Geen opmerkingen: